Returer och byten

Här hittar du all information du behöver angående returer och byten av våra produkter. Vi vill se till att du är nöjd med ditt köp och att du känner dig trygg när du handlar hos oss. Läs mer om våra retur- och bytesvillkor nedan.

Returer

Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp och erbjuder därför 14 dagars ångerrätt på våra produkter. Om du av någon anledning inte är nöjd med din vara kan du returnera den till oss inom 14 dagar efter att du mottagit leveransen.

För att göra en retur behöver du anmäla detta till oss per e-post ([email protected]) eller via vårt kontaktformulär, vi skickar därefter din returfraktsedel som du enkelt skriver ut och fäster på paketet. Viktigt att notera är att det är du som konsument som bekostar returfrakten på 49 SEK, denna kvitteras mot din återbetalning. Det är också viktigt att du ansvarar för att produkten/produkterna returneras till oss i fullgott skick och att de är oanvända (men kan vara provade med rena strumpor på ett rent underlag). Du ansvarar också för att produkten/produkterna är korrekt emballerade, helst i originalförpackning, för att undvika eventuella skador under transporten.

OBS! Vi erhåller oss rätten att göra avdrag på återbetalningsbeloppet om produkten/produkterna har försämrats på grund av användning eller skada under transport till följd av undermåligt emballage. Därför är det viktigt att produkten/produkterna returneras till oss i samma skick som de var när du mottog dem.

Ångerrätten gäller inte vid köp av produkter som klassas som hygienartiklar, så som skoinlägg, strumpor, hallux valgus produkter, fotfilar och nagelprodukter, samt andra varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. Ångerrätten gäller inte heller för specialtillverkade produkter som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål, eller för tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Vi strävar alltid efter att göra våra kunder nöjda och är här för att hjälpa dig om du har några frågor eller funderingar kring returer.

Byten

Alla byten ska genomföras senast 14 dagar efter att du har mottagit dina varor.

Alla produkter ska vara oanvända, men du får lov att prova dem, gäller det fotvårdsprodukter ska de provas med rena strumpor och på rent underlag. Produkterna ska sedan skickas tillbaka i sin originalförpackning, om det inte går att återanvända originalförpackningen är det du som konsument som ansvarar för att införskaffa nytt likvärdigt emballage. Vi genomför kontroll av alla produkter.

OBS! Hygienprodukter som provas direkt mot huden på fötterna (exempelvis strumpor, stödstrumpor och tåseparerare) är undantagna från bytesrätt.

Hur går ett byte till?

För att göra ett byte ska du följa stegen nedan:

  1. Göra en ny beställning på produkten/produkterna som du önskar att byta till
  2. I fältet "lägg till meddelande" skriver du byte samt ditt ordernummer från din första beställning
  3. Vi packar och skickar din nya beställning, i paketet inkluderar vi din returfraktsedel till din bytesorder
  4. Efter att du fäst returfraktsedeln på paketet lämnar du in det hos närmaste postombud
  5. Vi tar emot och kontrollerar de returnerade produkterna
  6. Efter att vi har kontrollerat de returnerade produkterna återbetalar vi produktkostnaden

Går det att byta varor inom 14 dagar?

Ja, det är möjligt! Vi tillhandahåller fria byten inom 14 dagar från det att du mottog ditt paket. Observera att vi inte kan acceptera byten efter 14 dagar från mottagningsdatumet.

Kan jag göra flera byten?

Fri bytesrätt gäller endast en gång per beställning.

Måste förpackningen vara intakt?

Nej, du kan skicka tillbaka bytesvaror även om förpackningen är öppnad. Men produkten måste vara oanvänd. Alla returer kontrolleras av oss.

Kan jag byta ut provade produkter?

Ja, du kan skicka tillbaka provade produkter, men de måste endast ha provats med rena strumpor på en ren yta. Det får inte finnas några spår av användning. Vi kontrollerar alla returer.

*OBS: Hygienprodukter som används direkt mot huden på fötterna (exempelvis strumpor, stödstrumpor och tåseparatörer) omfattas inte av bytesrätten.

Hur hittar jag mitt ordernummer?

Ditt ordernummer finns i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post när du gjorde din beställning.

Hur hittar jag produktnamnen?

Alla produkter och deras namn finns i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post när du gjorde din beställning.

Är bytet gratis?

Ja! Vi erbjuder fria byten vilket betyder att vi står för porto-, hanterings- och förpackningskostnader när du gör ett byte.

Får jag en returfraktsedel?

Vi skickar med en returfraktsedel tillsammans med dina nya varor för att du ska kunna returnera dina bytesvaror.

Vad händer om jag inte har fått en returfraktsedel?

Om du inte har fått en returfraktsedel tillsammans med dina nya varor behöver du inte returnera dina produkter.

Om du har fler frågor om ditt byte, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär eller via e-post; [email protected]